lørdag 6. juni 2009

There are no boundaries

Her er vi i full gang med konfirmasjons-forberedelser. Og hei hvor det går! Her fyker det roser, servitter, og bordkort over alt. Til min store forbauselse blir det faktisk fint :) Ja, jeg hadde trodd alt skulle bli fiasko. Om en halv time kommer besteforeldrene mine fra gudbrandsdalen.
Og jeg drar i stallen. Wow, r u kidding me?! NEI.


Bordet mitt..


Og notat-tavla mi brukes nå til noe langt mer fornuftig enn huskelapper. Muhaha!

torsdag 4. juni 2009

By the way

Jeg har et handicap. Nemlig! Vivian blir utrolig barnslig etter en muntlig fremføring. Jeg regner med at det er på grunn av alt alvoret som følger med prøver på skolen. Det blir rett og slett for mye for hjernen min. Hele jeg streiker, og jeg begynner å lage merkelige rim som: Heia Julie, hun er den kule, ingen er imot a for hun er stor i fota. Makes no sense + at det er uber barnslig.Nå er jeg så og si pengeløs, så det skal bli herlig med lønning og konfirmasjon :)
Dagen har egentlig vært veldig deilig. Vi hadde muntlig fremføring og frisbee-turnering. Det ser ut til at 9B skal til hønefoss for å spille frisbee mot andre skoler. Vi er såååå gode.. Jeg takket nei til å være med på laget. Det er liksom ikke helt min greie. Alt hadde endt med nederlag, og uff, dere skjønner tegninga. Været har skiftet betraktelig. Fra syden-vær til nordavind. Og jeg som trodde det var sommer FOR REAL. Men der tok jeg veldig feil.


Endelig er det verste med prøver over, og jeg slappe forholdsvis godt av; frem til klokka 19.00. Da er det foreldre&elev kveld på skolen. Foredrag om 2. verdenskrig (som om jeg ikke er lei av det nå?)



Slik følte jeg meg i går :(
Slik føler jeg meg i dag :)

mandag 1. juni 2009

We are the champions

For en amazing langhelg dette har vært. Selv om mattetentamen har vært en tung byrde å bære. På onsdag braker det løs med likninger, brøk, geometri, problemløsning, diagrammer, prosent og ja... Gud vet hvor lang listen ville blitt. Det har vært skikkelig ekstremvær! Jeg er sikker på at jeg har fått minst 10 heteslag/solstikk i løpet av helgen. Okey, det var litt å ta i men.

Deltok på ridestevne i dag med Wasse. Siste stevne før han reiser og før jeg overtar min nye ridehest. Vi fikk desverre 4 feil (et riv), så kom ikke på noen bra plassering. Men han var rolig, tok innersvingene med glans og var veldig flink. Kan ikke være annet en fornøyd.
Den nye hesten min (som også deltok med sin midlertidige forrytter) kom på 1. plass.
Ellers har jeg kjøpt meg noen fine kjoler som jeg lover å legge ut bilder av.

Hejdå, sleep tight.

torsdag 28. mai 2009

Stop the train!


Ja. Slik føler jeg meg nå. Under press dvs; pugger til samfunnsfag prøve. Nå er jeg møkk lei alt som kalles 2. verdenskrig som rett og slett bare er et digert massemord. Jeg blir lei meg og deppa av å lese om alle de stakkars menneskene som Hitler fikk drept. Og der sitter Adolf og klager på at en person stjal hunden hans en gang i tiden. Hvilket svin! Så derfor kommer jeg ikke til å blogge før i helgen. Fremover kommer jeg til å være en MEGET opptatt. Nå har jeg to jobber + omfattende skolearbeid. Så da blir the sow long blogspot og hei norske sivilisasjon.
To bad, for meg nå. Men jeg får igjen for det senere. Men håper dere vill kommentere uansett slik at humøret mitt kan stige opp til det gjennomsnitlige. :)

lørdag 23. mai 2009

Sometimes I'm gona have to lose

There's always going to be another mountain. Åh, Hannah Montana sin nye film var virkelig søt. Jeg satt å gråt flere ganger. Og The climb er aldeles nydelig. Kan ikke noe for at jeg liker disse amerikaner'ne jeg. Var nemli på Lillestrøm kino med min kjære vennine Kirsten og henne lillesøster Nora. Nora og jeg satt å sang mesteparten av filmen! Hihi.

Var også oppe i stallen en tur (som om det var noen bombe?). Red på tur i skogen med cowboy-sal og saltaske (veske). Hadde med kjeks og gulrot. Og bikja var med så klart. Det var utrolig herlig. Må si at vi var fine der vi galopperte opp brattbakken på sommerbeitet.




Guttaboys på tur.

fredag 22. mai 2009

Sommerkjoler og løshopping


Skal si deg det var hardt å stå opp halv syv i dag morges. Ja.. Vi ungdomskole-barn måtte på skolen på fredag. Synd, men sant! Skoledagen var ikke akurat krevende heller da. Halve dagen bestod av film (pianisten). Den var utrolig spennede. For første gang i historien gjorde en film STERK inntrykk på meg. For de som ikke har sett den; den handler om 2. verdenskrig, hvor du bl.a. får se en handicappet mann i rullestol bli tippet utenfor en balkong. FORDI HAN VAR JØDE! Sjokerende at det finnes så onde og groteske folk.


Tilbake til noe litt mer hyggelig. Jorunn var med på gjøre meg i godt humør etter den triste filmen (som endte godt).
Etter skolen dro jeg til Jorunn. Vi hadde på oss kjoler og tok "modellbilder" i hagen. De ble utrolig fine egentlig. Skal få lagt ut endel av dem. Men det kommer etterhvert. Etter bilde-sessionen dro vi opp i stallen for å feiret bursdagen til føllet. Haha, ja det er litt sært men hun ble faktisk ett år. Dvs. åring! Et stort høydepunkt for en hest. Og kunne jo ikke dra opp i stallen uten å kose og stelle med min egen hest. Så det ble en hel del bilder av løshopping på banen med Wasse. Han løp rundt som en liten galing. Utrolig morro med noen små bukkesteileløpe bilder :D Kommer til å legge ut de også. Vær tolmodig bare. Det er ikke tilfeldig at det blir minst 1000 bilder hver gang Jorunn er inærheten av meg. *Kremt, kremt*.


Ha en uberkosehyggehelg.
Greeting from Vivian :)

torsdag 21. mai 2009

Alfa Omega

Startet dagen med en herlig joggetur i skog og mark. Jammen har vi fin lysløype her i Sørum. Sprek som jeg er løp jeg HELE 2,5 km. Hihihi! Bra nok i lange baner for min del. Og da var det herlig å komme hjem til varm dusj og nybakte kanel boller. Fristende?


Ellers har jeg tilbrakt store deler av dagen i stallen med mamma og lillebror. Jeg ble helt paff da lillebror skulle ri den lille ponnien i stallen. Han travet HELT selv, red over bommer, stoppet og steg av på egenhånd. Så leie jeg han en tur i skogen for å skritte av. Trodde du vi var ferdige du eller? Neida. Hadde enda to hester til som måtte ris og stelles. Men herlig var det. Hvertfall når solen sto på med fullstyrke, fuglene sang, hestene som pruster, hunder og katter som kommer å skal kose. Ååå, det var virkelig herlig. Så bar det hjem da. Og her sitter jeg nå. Forran PC'n med Big One pizza. Nam, nam.
Håper alle nyter langhelgen like mye som meg. Tudels ;*